keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Päivä Särkänniemessä

Moi!
En jaksanut oikein olla koneella eilen, kävin vain toisilla hahmoillani pelaamassa tehtäviä eteenpäin. Muuten aika meni whatsappissa tonne puol kahteen.

Mutta aloitetaanpa lukemalla päivääni.
Lähtö oli klo 12.00, mutta paikan päällä piti olla jo klo 11.50.
Ennen kuin menin odottamaan muita tuutoreita kerkesin käydä syömässä ja kaverit toivottivat vain hyvää hupipäivää kun he taas siivoaisivat ja pesisivät koko hallin.
Yläaste kamuni oli tulossa myös retkelle ja sovittiin että voin olla hänen ja hänen luokkalaisen kanssa. Pitkästä aikaa taas juteltiin ja muisteltiin 9 luokan retkeä.
Bussilla lähdettiin kohti Tamperetta. Muutaman kerran piti pysähtyä ottamaan yks tuutori matkaan ja nuoriso-ohjaajan toiselta pysäkiltä.
Minua huvitti kuinka olimme 3 kertaa ohittanut saman rekan. :D
Koska kun piti mennä hakemaan porukkaa pysäkeiltä.
Matkan aikana oli aurinkolasien arvonta, vain 12 kpl ja tuutoreita ja nuorisovaltuuston jäseniä yhteensä n. 20kpl. En voittanut, muttei haittaa kun edellisiäkin on. :D

Perillä meille sanottiin klo 15.30 syömään Pizzeria Pelleen. Muuten olimme vapaita kuin taivaan linnut.
Ensimmäisenä menimme Tyrskyyn, kamalat jonot suunilleen kaikissa laitteissa. Syynä oli aika varmasti loukkalaisten luokkaretki. Kaikki näytti suunilleen ala- ja yläasteelaisilta.
Tyrskyn jälkeen menimme TakeOffiin jonka jälkeen erkaanuimme toisiin suuntiin, koska halusin päästä uusimpaan laitteeseen: High Voltage. Yksi uusi suosikkeistani! :D
Mutta se vielä mua pännii kuinka en sanonut niille pikku kakaroille ettei saa ohitella!
Kahdella porukalla oli jonkinlainen riita siitä kuinka toinen ryhmä oli ohitellut toisia. En sit tiedä tarkkaan oliko se niin että toinen ryhmä ohitteli tuntemattomia vai tätä toista porukkaa.
Ja se kuinka siinä ne pääse mun viereen/taakseni kun katsoin laitetta enkä menosuuntaan. Hermot vielä kesti kuinka he potkivat ja tönivät siinä lähettyvilläni. Mutta olin tosissani hermostumassa tollaiseen käytökseen. Sitten kun pääsi porukkaa laitteelle ne kylmän viileästi kummatkin porukat ohittivat!!!
Arvatkaa kuka oli jonossa eka kun portti suljettiin nokan edestä ettei päässyt laitteeseen?
Lopulta päästyäni laitteeseen unohdin kaikki ärsykkeet ja annoin laitteen viedä mua kohti korkeuksia. :)
Laitteesta pois päästyä ryhdyin etsimään omaan pikku ryhmäämme takaisin. Pian löysinkin jonottamassa ostamaan metrin lakua. Itsekkin ostin kympillä 10 lakua.
Mentyämme katsomaan sisäänkäynille päin mitä siellä on, huomasimme Särkiksen uutuuden: 5D-Kauhukinon. Ja siihen me menimme heti jonottamaan.
Samalla jonottaessa kuulimme kuinka Half pipe ja Trombi ei ole toiminnassa ja Tyrskykin lopetettiin toiminnasta sinä päivänä. Olisin halunnut vielä mennä Half Pipeen...
Mutta tämä 5D lyhyt elokuva oli aivan mahtava! Olisi voinut olla parempikin, mutta hyvä kuitenkin. ;)
Niin todelliselta tuntui. Se kun huomasi ensimmäisellä kerralla kuinka vettä tuli pienellä suihkauksella olin ihan innossani. Juonena olisi siis kuinka olet vaeltamassa vanhassa hylätyssä sairaalassa. Ja siellä tapahtuu kaikkea kauheuksia.
5D jälkeen menimme syömään pitsaa. Onneksi koulu maksoi meidän syömiset. :D
Ruoan jälkeen menimme kauppaan katsomaan mitään ostettavaa. Itse ostin mustan mukin jossa näkyy Tornado ja Näsineula. 3 magneettikalaa jääkaappiin ja pienen delfiinin ison seuraksi joka on jo minulla 6 luokan reissusta. :D
Näsineulan huipullakin tuli käytyä ja räpsittyä kuvia.

Kävimme katsomassa akvaariokaloja. En viitsinyt ottaa kuvia, koska en tiennyt olisiko saanut. Jos olisi en varmaan olisi ottanut, koska kännykän salama kuitenkin vilahtaa vaikka ottaisi kuvan ilman salamaa. Tuli aika erikoinen pallokala nähtyä. Kala jolla on hampaat.
Koiramäessäkin tuli käytyä katsomassa eläimiä. Siellä sentään tuli otettua kuvia. Mutta tietenkin just kun pääsi kuvaamaan poneista ne saivat ruokaa. Ja näin en saanut hienoja varsakuvia...

Vielä viime hetkillä päätin ja halusin alusta asti mennä Tornaadoon. Sain tyytyä mennä yksin, mutta eihän se minun menoa haitannut. Eikä hirveästi jonoa edes ollut. Olisin voinut vielä käydä kerran ennen kuin bussi olisi lähtenyt.
Kävin myös nykimässä narua kahdel eurol. Aikaisemmalla kerralla sain saippuakuplaa ja nyt sain tarroja... Jee...

Bussi lähti aikalailla klo 18.15 ja koko reissun ajaksi piti ottaa vähemmäksi vaatetta kun oli niin hieostava ilma. Paluumatka kului nopeammin kun kuuntelin musaa ja torkahtelin. Pääsin kämpille joskus puol 8 aikaan.
Hyvä reissu oli.

Huomenna julkaisen tämän päivän päivityksestä postauksen. Tämä päivä meni muuta tehdessä ja tämän kirjoittamisessa. Ja näin samalla voisin kertoa kuinka postausten tekemisestä en ole varma tuleeko ne viikonloppuisin vai silloin kuin sattuu kesällä. Päivitys postauksistakaan en tiedä tuleeko ne miten. Sen näkee vasta kun loma alkaa.

Hitsi jos olisin tullut aikaisemmin olisi saanut varsastakin hienoja kuvia

Muuli/aasi?

Just päätit sit kääntää pääsi!